Start met herstel burn-out in 10 belangrijke stappen

In deze uitgebreide YouTube video leg in uit wat de 10 belangrijke stappen zijn om te herstellen van burn-out. Deze 10 stappen zijn onderdeel van de eerste fase van herstel, namelijk zelfherstel. Als je net gehoord hebt in een burn-out te zitten of je bent bang dat je er één krijgt dan is deze video voor jou.

10 stappen bij herstel burn-out

Hieronder de 10 stappen van Zelfherstel.

1. Laat een diagnose stellen door een bedrijfs-, huisarts of een psycholoog.

2. Leer accepteren dat je een burn-out hebt.

3. Breng structuur aan in je dag.

4. Slaap voldoende maar niet te veel.

5. Beweeg elke dag 30 minuten of meer.

6. Maak eenvoudige maar gezonde maaltijden.

7. Maak een lijst met ontspannende activiteiten.

8. Maak een lijst met activiteiten waarvan je blij van wordt.

9. Praat over je burn-out met mensen die je vertrouwt.

10. Herstel is vallen en opstaan. Blijf lief voor jezelf.

(Nog) geen burn-out maar je wilt er een voorkomen? Dan is het artikel burn-out voorkomen 10 bewezen tips wellicht interessant.

Gratis checklist: eerste hulp bij burn-out

Wil je direct aan de slag met concrete stappen? Download de gratis checklist: eerste hulp bij burn-out en krijg weer een beetje grip op je leven.

Drie fases van herstel burn-out

In het herstellen van burn-out identificeer ik drie fases: zelfherstel, wederopbouw en weerbaarheid. De 10 stappen hierboven beschreven zijn onderdeel van fase 1: zelfherstel. In een volgend artikel vertel ik meer over wederopbouw-fase.

Vond je de tips waardevol uit de video? Of heb je nog andere tips? Laat het me weten in de comments hieronder.